Trends 2018: Crossfit

CrossFit is al langer bekend, maar blijft ook nog upcoming te zijn in 2018! Steeds meer mensen beginnen met crossfit. Crossfit zorgt ervoor dat je je hele lichaam traint en je niet meer focust op één of twee spiergroepen. Door vele verschillende oefeningen werk je aan je:

– Uithoudingsvermogen
– Flexibiliteit
– Kracht
– Nauwkeurigheid
– Coördinatie
– Snelheid
– Behendigheid
– Balans
– Stabiliteit

Eigenlijk train je alle bovenstaande aspecten tijdens een goede crossfit training. Trainingen bestaan uit een warming up, een technisch deel, een deel kracht, een uitdagende workout en een cooling-down. Tijdens Crossfit trainingen wordt gebruik gemaakt van dumbells, (spring)touwen, kettlebels, fitnessballen, halterstangen etc. Oefeningen zijn vooral gericht op de natuurlijke bewegingen van je lichaam, waarbij je dus je hele lichaam traint (Full body workout) bijvoorbeeld: duwen, trekken, stoten, gooien, tillen, springen, sprinten, klimmen enz. Het voordeel van Crossfit is dus dat je je hele lichaam traint tijdens één training. Hiernaast is een Crossfit training ook op eigen niveau aan te passen. Je doet misschien dezelfde trainingen en evenveel herhalingen, maar met minder gewicht. Jong en oud, man en vrouw, blessure of fit, iedereen kan een Crossfit training doen! Met als doel, een fitter lichaam krijgen door het trainen van alle belangrijke aspecten!

Zie ook onze andere blogs over trends in 2018:
– Yoga
– HIIT Workout
– Body Weight Workout

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *