Buikspieren, hoe krijg je ze zichtbaar?

Iets wat je veel hoort in de fitnesswereld is de uitspraak: “abs are made in the kitchen”. Dit wil zeggen dat je nog zo veel kan sporten, als je je voedingspatroon niet aanpast, zul je nooit die sixpack zichtbaar krijgen of het gaat héél lang duren. Veel mensen gaan om vet te verbranden/ een strakkere buik te krijgen 1000 herhalingen buikspieroefeningen doen, maar heeft dit wel zin?
Door het doen van buikspieroefeningen trekken je spiervezels zich samen en ontspannen ze weer. Door dit regelmatig te doen, onstaan er minuscule scheurtjes in de spier. Wanneer het lichaam deze scheurtjes gaat herstellen, worden de spiervezels dikker en de spier wordt krachtiger! Echter kunnen je buikspieren nog zo sterk zijn, als er een laagje vet op ligt, dan zijn ze niet zichtbaar. Daarom is ook vetverbranding zeer belangrijk om te doen naast krachttraining en spieroefeningen.

Om een strakker lichaam te krijgen zijn sporten en buikspieroefeningen zeer belangrijk, maar zonder een gezonde voeding gaat het héél lang duren voordat je resultaten zult zien. Door gezonder te gaan eten, scheelt dit je wel 100 tot 1000 calorieën per week, wat dus heel belangrijk is wat betreft het verbranden van vet en het zichtbaar krijgen van je spieren. Probeer dus én gezond(er) te eten én buikspieroefeningen te doen én vetverbranding te doen. Het is overigens niet zo dat als je je buikspieren iedere dag traint, maar het gezonde eten niet lukt, je helemaal geen resultaten zult zien. Je verbetert sowieso je conditie, kracht, uithoudingsvermogen en flexibiliteit!

Ik heb hier onder wat artikelen die je hulp kunnen bieden, om een strakkere buik te verkrijgen:
– Afvallen
– Buikspieren trainen
– Vetverbanding
– HIIT Workout

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *